fredag 7 maj 2010

Det här är bit ihop och sparka.

Jag ska inte bli långdragen, det har jag inte det minsta inspiration till. Men en kortis bjuder jag på!

I sju veckor har jag knatat in och ut genom B-entrén på USÖ. Två veckor på Thorax-IVA och fem veckor på Ortopedkirurgen. Åkt hiss upp och ner och mått illa under färderna. Tagit en hel hop med venprov, det sitter nu! Satt KAD och PVK:er. Skrivit fem uppgifter. Deltagit i tre seminarier. Haft lust att hälla kaffe över en gräslig läkare, eller att köra deffen rakt i nyllet på odågan. Fått skärskador över två fingrar (10ml-Furix-jävel). Varit med om ett hjärtstopp. Träffat underbara patienter. Varit med på en knäplastikoperation. ("Vad är det dom ska bygga?") Gipsat en hel dag på Frakturmottagningen (gipstekniker skulle vara skoj att vara!)

Ja, helt toppenbra praktiker!

Men...

...KTC-examination på måndag och salstenta på fredag. Har ännu inte vågat ta mig en titt på exempeltentan, jag vill låtsas ett tag till att jag har koll. Får mynta det smällheta nya uttrycket "Om Sigrid vill" när det gäller hur det går på tentan.

Inga kommentarer: