torsdag 13 maj 2010

U-nderbart!

Ja, ursäkta för en sådan usel ordvits såhär på kvällningen. Har att försvara mig med att den här 18hp-kursen bankat sönder mig inifrån och ut. Och tvärtom. Hiskeligt. Alla mina krafter är försvunna och länge har jag undrat vart dom tagit vägen. Har till min förskräckelse upptäckt att de lagt sig som rundlagda, fallna riddare kring buk och käkparti. 7 veckors praktik = 7 veckors osund livsstil, med tonvis av ursäkter. Genom att ha håret uppsatt får jag även en stilig Stig Helmer-lock - som aldrig sviker! ("Lagd lock ligger inte.") Tentamen med Specifik omvårdnad väntas imorgon, och lagom tills dess har jag slutat bry mig. Energiresurserna tog slut för länge sen, till och med mjölksyran är slut. Bläddrar förstrött i böckerna, sammanfattar, för att sedan läsa igenom och inse att enbart två meningar handlar om specifik omvårdnad... (Hoppas jag!) Tappar greppet och börjar ögna igenom bloggar istället. Får ändan ur vagnen och börjar om. Men imorgon kommer eländet vara avklarat, max fyra timmar kommer jag sitta i bunkern och fylla tentapapprerna med mer eller mindre fyndiga svar. Tack gode för det. Och tack gode för alla som jag träffat och pratat i telefon med idag. Ni läker mig mer än vad ni kan tro.

Inga kommentarer: