måndag 9 mars 2009

Den afrikanska rytmen nådde inte riktigt min kropp som den skulle.

Blev inte många minuters koncentrerad läsning i Ejlertssons bok om statistik. Bestämde mig för att gå på Afropowerdance, så det blev bråttom att fixa fullkornsmakaroner och fiskbullar till middag. Det var skoj att dansa till afrikansk musik, trots att jag inte äger ett uns av den rytm och koordination man uppenbarligen behöver. ;) Dansen var levande och fri fastän det fanns bestämda rörelser man skulle utföra. Måste släppa loss mer än vad man tror, annars lär man få ryggproblem förr eller senare. Men det tar emot att släppa loss när resten av gruppen rör på höfter, armar och axlar som om dom inte gjort nåt annat i sitt liv. Så står man själv och känner sig stel som en pinne, samtidigt som man frågande vickar på höfterna som en annan idiot. Får lära mig att släppa loss! :) Frågade instruktören om när och vad man ska äta innan och efter träning, har ingen koll på sånt. Fick några tips, ska pröva dom nästa gång jag ska träna. :) En annan upptäckt har gjorts, Örebro Universitets Idrottsförening har nu en fungerande hemsida. Så man kan boka via nätet. Det tar sig. Nepp, nu lovar jag att det blir plugga fram till Project Runway.

Förresten, Elin har ordnat nåt jättefint åt mig. Filmen Låt den rätte komma in, signerad av Tomas Alfredson och John Ajvide Lindqvist. Jag skuttade runt som en fjortonåring som precis fått en autograf av sin stora idol, när Elin berättade att det stod Hej Elena samt männens autografer på framsidan av filmen. Så nu är jag glad! :) Eller ja, blev det i lördags. ;)

Inga kommentarer: