tisdag 10 mars 2009

Love is blind & sometimes a fool.

Visste hela söndagen att något var fel. Men jag är världsbäst på att förtränga. Lät det gå så långt till den sista beröringen av dina läppar mot mina och en puss i mitt hår. Ljug och kyss mig hårt en sista gång. Struntade fullständigt i att ta upp det när du fortfarande inte kunde trycka bort samtal och lämna mig ovetande, förkrossad och ensam. Vågade inte, ville inte vara den som dumpade sig själv. Det skulle ha gjort så ont. Bekräftelsen på bussen hem - din pappa ringer just mig och frågar var du är. Det kändes så nära att det helt klart var på väg att ta slut. Msn på kvällen. Hårdaste slaget mot hjärtat var att du inte ville göra mig illa. En vecka av en tystnad som berättade allt och bad mig att inse. Den jävligaste stunden var den när du gick, och allt var förlorat. Fem månader av saknad och gråt i frustration. Sen gick det gradvis över. Vårmånaderna med pirrande kärlek kom längre och längre bort; förträngning och sakta läkning. Mår bra nu. Det som får mig att under några ögonblick bryta ihop, är just att du är det underbaraste jag har haft. Lyssnar på de låtar från Värstingskivan jag kommer ihåg och minns ditt fniss som fick mitt hjärta att klappa. Minnen som laddar batterierna och får mig att må bra. Du kommer för alltid vara min knasiga pajas som ställde allt tillrätta i mitt liv. 115 dagar - Inga röda ögon, låt oss ta oss för vad vi var - världens bästa jävla förälskelse. Ibland visar det sig att vissa spillror inte har satt sig på plats ännu och att det svider i sprickorna, men antar att det är för att du är det bästa som hänt mig. Du betyder mycket, min vän.

Inga kommentarer: