måndag 9 mars 2009

We can't hide.

En del har hänt sen i fredags då jag skrev senast. Min kusin Julia har varit här och hälsat på över helgen! Alltid lika kul hur jag drabbas av regression varje gång jag träffar henne. Jag känner hur jag får sinnet som en tolvåring, medan Julia uppfattas som över tjugo. :) De få vuxenpoäng jag tjänat ihop häruppe i Örebro trillar snabbt bort bredvid henne, då hon bland annat sitter i styrelsen för Plan som ungdomsråd. Är riktigt stolt över min kusse som för övrigt fyller 17 idag! :) I fredags lagade vi mat och tittade på Ciao Bella. Hade låga förväntningar på den filmen, men det var inte i närheten av verkligheten. Den var extremt mycket sämre. Ingen film att satsa på en fredagkväll.. Den kvällen pratade vi mycket med Johanna och hennes bror Mike, som är adopterade från Columbia precis som Mateo. Fick höra att Alex också är adopterad därifrån. :) På lördagen åkte vi in en sväng till stan, kollade i affärer och fikade på mysigaste fiket Bara Vara. På kvällen åt vi middag hos Emma, för att sen kolla på Melodifestivalen. Caroline Af Ugglas låt är underbar. Älskar svenska låtar där artisten sjunger från djupet av sitt hjärta, sjunger ut sin sorg, frustration eller lycka. Snälla, snälla är fantastisk!

Söndagseftermiddan tillbringade jag i stan för lite halvimpulsshopping. Köpte en hårddisk på Expert, väl behövd då min dator endast har 32 gb i diskutrymme. Skämde bort mig genom att köpa en söt partyväska på Accent. Till slut kom den riktiga pengaslukaren - frisören. Klippte mig på Zodiak, söt personal och bra service. Hade funderat på lugg ett tag, så jag gömde fegheten under frisörstolen och lät henne klippa bort en hel del av mitt hår. Scary stuff. Men det blev bra, är nöjd! Köpte plattång och värmeskyddsspray i farten. Så lätt var det att göra av med 2000 spänn gott folk! Får se hur jag pallar den här frisyren, var tvungen att kalla på hjälp imorse för att få bukt med luggen och ens våga gå ut. Tack Josefine. :) Nu kallar den förträffligt roliga statistikboken, kan knappt vänta på att få börja studera forskningens bästa vän. Puss.

Inga kommentarer: