söndag 4 januari 2009

The cure is lying next to me.


Idag var det första gången på länge som det var riktigt kallt ute. Minns inte när det var minus femton senast, måste ha varit två år sen eller nåt. Jag och pappa var ute och lekte med hundarna i den djupa snön, och på den korta stund jag tog upp kameran för att fota dom, försvann känseln i fingrarna. Det var roligt att se Asta, hon har nog inte varit med om att det varit så kallt. Hon och Elsa var duktiga på att hitta godis som vi gömt i barken på eken och runt trädet. Ägarna var precis här och hämtade dom, det är alltid lika tråkigt. Är säker på att jag kommer höra deras snusanden när jag ska sova. Jag blir glad av att höra det, plus att det är lugnande. Längtar till nästa gång vi ska passa dom. :)

Körde med IKEA-logik i torsdags på väg hem till Bollmora. Skulle köpa Cola på Pressbyrån, där den som bekant kostar 18 spänn. Brydde mig inte så värst först, tyckte att jag kunde lyxa till det och inte vara en snåljåp. Men när jag kom fram till kassan såg jag annonsen som sa att en Cola och en varmkorv tillsammans kostade 20 kr. Givet. Klart man lägger till en kokt korv till sitt dryckköp. På IKEA är det alltid så. Om man är törstig, köper man inte en dricka för sju spänn, utan man köper dricka och korv för tio. Väldigt smart affärsidé.

Det nya året har börjat bra och så lär det fortsätta. Börjar universitetet femtonde januari och flyttar in till min kära lägenhet samma dag. Allting känns bra, jag känner mig glad. Glad för att äntligen börja i Örebro, har väntat i över två år nu. Speciellt hela hösten, då man egentligen skulle ha börjat. Men det känns rätt nu, framtiden känns klar. Shit, bara elva dagar tills jag börjar, helt sjukt egentligen. Hoppas man hinner med några trippar till Linköping, Norrköping och kanske Stockholm. Vill träffa några personer innan jag börjar och givetvis gå på IKEA.

Har återupptäckt en del låtar från förra året när jag har städat upp på den externa hårddisken. Kul att höra dom nu igen, det var ju ett tag sen.

Weeping Willows - Touch me
Toto - Africa
T.Rex - Ride a white swan
The Ark - Rock city wankers
Sportfreunde Stiller- Master 10
Patti Smith - Redondo Beach
The Used - I caught fire

och alltid:

Stellastarr* - In the walls
Anna Ternheim - A french love (naked version)


Real life - I meet you when I wake up

Inga kommentarer: