onsdag 28 januari 2009

Vuxenpoäng.

Jag börjar känna mig otäckt vuxen. Jag har börjat planera min lediga tid, hur många timmar som ska gå till plugg, träning och annat. Det står två pärmar i min bokhylla, en för viktiga papper för skolan och en för räkningar, allt samlat i märkta plastfickor. Igår handlade jag potatis och en potatispress för att kunna göra eget potatismos trots att det var rabatt på pulvermos. (Inte för att jag föredrar pulvermos, men ni förstår principen.) Tar mig tid plugga seriöst. Går till biblioteket och lånar litteratur jag inte behöver, men kanske kan hitta något lärorikt i. Skriver på en krönika till Lösnummer. Idag har jag skaffat Visakort och internetbank, samt "schemalagt" mina autogiron. Samtidigt som min vuxna sida börjar ta över, känner jag att jag inte är redo för den. Jag har inte koll på allt, känner mig som ett förvirrat barn. Herregud, det här är lite läskigt. Snart börjar jag väl pensionsspara också..

Snart kommer Josefine över för att titta på hur jag bor. Hon har fått erbjudande om en lägenhet i Tybble och ville kolla hur de rummen ser ut. Roligt om hon skulle flytta hit, bo så nära varandra. :) Hoppas hon inte slutar här, det skulle vara riktigt tråkigt. Malin kan gott flytta hit också, så det inte är så långt emellan. När dom bor så långt bort blir det inte att man bara ses, det blir att man ses i skolan. Skulle vara roligt om vi kunde ta en fika eller en tur på stan utan att behöva tänka på tider. Tycker om att umgås med Malin och Josefine, det är lätt att slappna av och visa mer av sig själv tillsammans med dom.

Nu ska jag plugga lite Josefine kommer, kanske laga något lätt. Ska i alla fall lyssna på Shawn Mcdonald vad jag än gör. <3

And I have tasted of love so deep,
that it blows my mind
& he is sweet, he is sweet.

Inga kommentarer: