lördag 24 januari 2009

Togaparty & Vinbrännboll

Sitter i mitt nymöblerade rum och funderar. Jag och föräldrarna var på IKEA igår och köpte bokhyllan med diverse insatser, samt en del andra små impulsköp. Kom tillbaka vid sex och insåg då att jag skulle vara utanför Pressbyrån halv sju för att möta upp Natalie och faddrarna. Då hade jag inte ätit middag (för övrigt bara en IKEA-korv på hela dan), gjort mig i ordning eller kommit på hur jag skulle knyta min toga. Bara ren tur att jag hade duschat på morgonen. Så jag sprang mellan min nudelkastrull, spegeln och garderoben medan mamma och pappa slet för att få ihop min bokhylla. Tack för det. :) Kom faktiskt bara tio minuter sent, helt fantastiskt! Fick hjälp där att knyta min toga, blev riktigt snyggt. Sen bar det iväg till Bärseback för förfest med ölspel och allmänt tjattrande. Nån tjattrade tydligen för mycket, fan att alla ska lägga sig i. Snacka inte om sånt ni inte vet nåt om. Träffade och pratade med några fler från min klass, det var roligt att ha snackat med fler. :) Vid tio sprang jag och Henrik till Coren, var jävligt kallt att enbart vara klädd i ett lakan. Resten av kvällen var jätterolig, träffade klasskompisar och alla faddrar från "Stadsvandringen" och dansade ända till två. Johan gillade tydligen min Michael Jackson-imitation, trevligt. :) Jaja, en riktigt lyckad kväll!

Har velat fram och tillbaka nu ett tag om jag ska gå på Vinbrännbollen eller inte. Bestämde att om Alex inte svarar på mitt sms, så går jag inte. Men så svarade den jäveln. :) Är trött sen igår, och borde inte dricka nu på dan om jag ska till Klaras ikväll. En viss ska ju dit, vill ju verkligen gå.

Aja. Jag kilar till brännbollen, får se om jag orkar vara med. Puss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du var den enda mer än jag som listat boken Medmänniskor. Lite dystert men ganska trevligt ändå. kram