måndag 5 januari 2009

Poor thing, poor thing.

Har varit hos Micke nästan hela dan och tittat på film. Jag hade planerat det snyggt, jag hade tagit med mig rostade sojabönor att mumsa på, istället för att börja veckan med att äta onyttigt. Det gick bra i början när vi kollade på Mirrors, då var det vatten och sojabönor som gällde. Men när Mickes bror bjöd på fika, sket det sig direkt. Intaget av kaffe och bullar var stort. Aja. Efter fikat tittade vi på Sweeny Todd som jag har sett fram emot att se. Men den var inte så bra som jag trodde. Okej, Tim Burton-känslan i filmen var fantastisk. Det vackra dystra och mörka, fotona och ljuset och det gammaldagsa. Men den var seg och handlingen var inte bra. Inga relationer räddades och inga tvister löstes. Tyckte bara att allt gick snett. Kanske var meningen, vad vet jag. Men den var i alla fall sådär. Sen hjälpte snälla Micke mig att fixa Photoshop till Billy, så nu ska det knåpas! Stackars pappa fick sitta i bilen och vänta, precis som Birger i Tillsammans. Såg verkligen framför mig hur han satt i bilen och frös i sin ensamhet. Får göra frukost på sängen åt honom imorgon, så blir vi kvitt. När jag var hemma igen kollade familjen på Mannen som talar med hundar, och Mike White var med. Han är så bra på det han gör, regi och skådespeleri, och man blir glad bara av att se honom. Han hade sjukt söta hundar också, franska bulldoggar. Dom ser nästan ut som mopsar, fast mopsar är sötare. Men nu ska jag tönta mig på Facebook och spela Dragon Wars, Emma har gjort mig obsessed. Riktigt kul, trots att man egentligen bara klickar på knappar som spelar åt en. Men men, ett litet spel att engagera sig i. :)

1 kommentar:

Forsberg sa...

Tja! Testar bara om jag kan kommentera din blogg. Puss o kram, bye bye :)