måndag 9 februari 2009

Such is life. :)

Konstigt nog gick jag upp i tid imorse, exakt klockan fem. Fy fan, det är sådär äckligt tidigt så man blir illamående enbart av mörkret. Fick i mig en vitlöksmacka för att dämpa den satans förkylning jag ådragit mig. Hatar att behöva se ut som ett roadkill i ansiktet varje gång jag är förkyld. Snuva, kyla och känslig hy går inte ihop. Varje gång en infektion når min kropp blossar huden upp och kliar. Fan vad snyggt. Drabbades av sinnesförvirring vid hemifrångåendet och glömde mina vantar, perfekt när det är minusgrader. Jag och Hanna hittade i alla fall till äldreboendet vi skulle vara på och fick följa med varsin sjuksköterska runt på boendet. Många nya intryck, man ser boendet ur en annan synvinkel än vad man brukar. Fick vara med när sjuksköterskan tog blodprov på en patient och under all dokumentation. Lärorikt verkligen, hon svarade på de frågor som dök upp och berättade om sånt jag aldrig skulle komma på att fråga om. Saker och ting börjar falla på plats. Dagen har varit jätterolig, längtar tills imorgon då jag ska dit igen. Bara en sån sak att en pensionär sa such is life kan ju göra en dag. Idag hade en ur personalen med sig sin hund på en avdelning, det märks att det är bra för de boende. De får något att engagera sig i och fokusera på, plus att vovven livar upp stämningen. Jag och Jenny gjorde ju ett reportage om att ha katter på äldreboenden, det tyckte dom var roligt. Skulle vara bra att ha Wii där också, så får dom röra lite på sig, även dom som sitter i rullstol. Perfekt. :)

Gick hem i det iskalla, underbara snölandskapet som Örebro har blivit. Finslipade mitt CV när jag kom hem, får ge mig på ansökningarna senare i veckan. Ska söka sommarjobb på varenda äldreboende i Örebro och Katrineholm, är ännu mer peppad på att skriva det nu när man inspirerats av sin fälstudieplats. Roligt att jobba inom det område man pluggar. Henrik fick jobbet han sökt, grattis till honom! :)

Fullkornspenne & kikärtsröra till lunch imorgon! Mums. :) Men nu ska jag sova, så jag orkar upp imorgon också. Natti.

Nick Cave - Into my arms

Inga kommentarer: