torsdag 26 februari 2009

Klockren gubbvarning!

Har fått mycket gjort idag tycker jag, har inte bara suttit och slappat framför teven. Först skickade jag in mitt CV och jobbansökan till Backagården, där jag var på mina fältstudier. Ska skicka in till andra äldreboenden också, men hoppas att jag får jobbet där. Trivdes så bra. :)

Såg till min förtjusning att jag fått post jag sett fram emot (själva grejen att få post är ju en förtjusning i sig); en avi från posten att mina böcker till nya kursen har kommit, samt kom filmerna jag beställt från Lovefilm! Älskar att få roliga brev i brevlådan, annars är det typ bara ÖBO som troget skickar sina räkningar.. Så det blev att traska ner till Ica och hämta ut bokpaketet på 2,4 kilo. Köpte mjölk och äpplen när jag ändå var där. När jag gick förbi fikahörnan inne på Ica kollade kanelgifflarna på mig. Dom tittade på mig och viskade sött "ät mig." Men jag var starkare än sötsuget, lipade åt bullarna och gick förbi och plockade på mig ett par äpplen istället. Fan, ibland är man på topp! :) Kollade på avsändaradressen på bokpaketet, Adlibrisvägen 1. Det var den sötaste adress jag nånsin har sett. :)

Kollar på Du är vad du äter, Fredrik Birging som är speakerröst i programmet ska komma i form. Han är grymt rolig, älskar hur han uttrycker sig. "Anna går in i handbollshallen i högklackat, det gör man bara inte!" "Yoga går bra nu när jag är hemma, men snyggt är det inte!"Skulle mer än gärna ha hans hemmagym, men en annan har ju träningskort på Campusgymmet. :) Det är väldigt bra där, plus att ett terminskort kostar 900 spänn. Det är ju överkomligt! Dock ringde en tjej från Njoy och vi kom fram till att jag ska komma dit på tisdag och provträna där. Fick hem ett erbjudande i brevlådan om att träna gratis där i tio dagar nämligen. Ska dit på tisdag, alltid bra att gå dit och prova. Kanske är bättre än Campusgymmet, då kan man ju börja träna där nästa termin. :)

Snart kommer Emma, vi ska kolla på Be kind rewind. Ska samtidigt hålla koll på tvätten, en annan fick ju tiden 21-23 för att man inte bokar i tid. Gud vad jag uträttar saker idag! Känner mig extremt duktig. Har till och med betalat räkningarna. ;) Nu ska jag kila, pusshej.

Inga kommentarer: