lördag 28 februari 2009

Mango Chutney, grekisk sallad & Phish food.

Hela dan har kretsat runt mat. Vaknade vid förskräckliga tre på eftermiddagen, och slötittade därefter på Du är vad du äter i både brittisk och svensk version. Därefter började jag fundera på att själv laga middag, kändes smått löjligt att dra fram müsli eller havregrynsgröt när kvällen höll på att närma sig. Bestämde att jag ville göra ris & fläskfilé i mango chutneysås, men eftersom jag köpt 1,4 kilo fläskbitar tidigare kändes det dumt att börja laga så pass mycket mat när bara jag skulle äta. Så jag bjöd Henrik och Alex på middag! Tog tusen år att få köttet tinat, men när det väl var klart gick det snabbt att få maten klar. Blev en riktigt mysig middag med pojkarna där. :) Det bästa var att Alex först erbjöd sig att diska (eftersom jag bjudit på mat) och Henrik var inte sen att hänga på. Så grabbarna ställde sig och diskade, grymt gulligt gjort av dom! Sen kollade jag och Henrik på Be kind rewind och åt Ben & Jerry's Phish food. :D Nu ska jag titta på Torsk på Tallin innan jag lägger mig. Har fan inte sett den innan, det är inte okej.

"Glöm inte bort att skratta ibland, gäller inte bara filmen!" :) Bara tanken på hur han skrattar får mig på gott humör. Har inte sett det speciellt ofta, men minns de fåtal gånger jag sett det. Underbart, kan få vem som helst att må bra. :)

Inga kommentarer: